Eerste week! - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Lisanne Hekman - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Lisanne Hekman - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 December 2012 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Hallo allemaal!

Ik dacht, laat ik iedereen eens op de hoogte brengen van wat ik deze eerste week allemaal heb gedaan en meegemaakt.

Vorige week donderdag vertrok ik dan echt uit Nederland. Na eerst op Schiphol afscheid te hebben genomen van mijn familie, besefte ik me pas echt dat het nu allemaal ging gebeuren!
Ik moest eerst naar Auckland vliegen. Dat duurde meer dan 36 uur, waarbij ik tussenstops had in Bangkok, Taipei en Sydney. In Taipei moest ik 10 uur wachten en ik was zo ontzettend moe. Dus toen ging ik maar proberen te slapen op een soort ligstoel. Dat was heel grappig, want ik had zowel links als rechts van me een lange rij slapende Taiwanezen.
Nadat ik in Auckland was aangekomen ging ik met de bus naar het hostel, waarna ik vrijwel meteen ging slapen.

De volgende dag ging ik Auckland in. Toen heb ik een heel leuk stel ontmoet, beiden een jaar of 30. Zij kwam uit Wales en hij uit Nieuw Zeeland en daar wonen ze nu dus. Ze hebben me hun email gegeven en ik mag bij ze logeren als ik wil, echt superlief!
Auckland zelf vond ik niet een heel bijzondere stad. Ik ging nog wel met een veerbootje naar Devonport. Daar was het heel leuk want er was een soort mini marktje met grappige spulletjes en live muziek met lokale singer-songwriters!
'S avonds heb ik wat andere backpackers ontmoet in het hostel, en daarna met hun een film gekeken. Ik had alleen best wel last van jetlag, dus ik ging toch maar vroeg naar bed, om vervolgens de volgende ochtend om 7 uur klaarwakker te zijn.

De tweede dag ben ik Mt Eden opgegaan. Dat is een oude vulkaan en mijn hostel lag er precies naast. Bovenaan was echt een heel mooi uitzicht over de stad en de zee. In de verte zag je zelfs een andere vulkaan liggen!
Die avond heb ik weer met voor het grootste gedeelte dezelfde backpackers als de dag ervoor een film gekeken. Een extreem slechte jaren 80 film dit keer, heel leuk!

De dag erna moest ik om 4.30 opstaan om mijn vliegtuig naar Noumea, de hoofdstad van Nieuw Caledonie, te halen.
Ik ging daarheen met Air New Zealand, en zij hebben het coolste veiligheidsfilmpje ooit!
De stewardess die alles uitlegt is een elf, de piloot is Gandalf en de passagiers bestaan uit hobbits, elven, nazgul, gollum en Peter Jackson. Ik moest heel hard lachen.
Ze hebben bij hun films die je kunt kijken ook een apart genre dat hobbit-tales heet en daar kun je dus allemaal lord of the rings gerelateerde films bekijken. Nieuw Zeelanders zijn best wel geweldig.

Nu ben ik alweer een tijdje in Nieuw Caledonie bij mijn oom en tante. Het is hier heel leuk en mooi en lekker warm! Ik heb ook al heerlijk aan het strand gelegen en in zeewater van 26 graden gezwommen. Ik hoorde dat het sneeuwde in Nederland?
Nee, ik mis Nederland nog helemaal niet!

Liefs

  • 07 December 2012 - 10:19

    Shari Wijnhoud:

    jeeeeej Lisanne!

    Supercoool, ik ben ook helemaal niet jaloers.
    Hier sneeuw het en is het superkoud!
    Nieuw Zeeland klinkt echt als jouw land met alle coole hobbitdingetjes!
    Veeel plezier in Nieuw Caledonie!
    En je moet ons heel vaak op de hoogte houden, dat is superleuk!!

    Heel veel liefs, Shari
    xxxxxx

  • 07 December 2012 - 16:01

    Tessy:

    oooooooo wat ontzettend leuk lies!!! Vooral het hobbitveiligheidsfilmpje en het zeewater waar je in hebt gezwommen. En alle andere geweldige leuke dingen die je daar doet :):) Ik ben echt heel benieuwd naar je foto's!! En echt leuk van je nieuwe vrienden waar je mag logeren :)
    xxxxx

  • 07 December 2012 - 19:34

    Mija:

    Ha lieve schat! Het is zo leuk om van je te horen (lezen) Kan me niet genoeg zijn, dat begrijp je wel. En graag ook nog een lading foto's als het kan. Lekker zwemmen in water van 26 graden, zooo jaloers!
    Dag lieverd, geniet er van. Liefs ook aan Rob en Carla!

  • 09 December 2012 - 17:25

    Jannie Teunissen:

    Hallo lieverd, zo te lezen heb je al heel wat beleefd en dat in een paar dagen. Ben je al een beetje bij gekomen van de reis. Je bent nu bij rob en carla, en die zullen ook wel iets met je ondernemen.Hoe is het eiland en gaat het goed met je frans?We zijn heel erg benieuwd naar je eerste foto's.Vandaag viert Matthijs zijn verjaardag en het is de eerste keer dat we er niet bijzijn.Jammer. Ben heel nieuwsgierig naar je volgende belevenissen.liefs van ons

  • 12 December 2012 - 20:09

    Carla :

    Hoi Lisanne,
    Wat bof je toch! ;)
    Ja, we hebben het heel gezellig hier, alhoewel het weer niet altijd even mooi is maar dan spelen we veel spelletjes en een ding is zeker, Lisanne is heel goed in het kaart spelletje Pesten ;)
    Je ziet het Lisanne je blog wordt door de hele wereld gevolgd. Carla

  • 16 December 2012 - 21:54

    Harry:

    Ha Lisanne,

    Fijn om te lezen dat jouw avontuur je zo bevalt! Ik kan eigenlijk niet wachten op het volgende verslag! Dikke knuffel & Gtjes aan Rob en Carla!

    Papa


  • 18 December 2012 - 16:25

    Robert:

    Leuk om je eerste verslag te lezen! Geniet en ik ga je middels je verslagen volgen :-) Groet, Robert

  • 29 December 2012 - 12:46

    Marieke:

    Hela Lisanne,
    Leuk je te lezen. Ik ga je bijna achterna.
    Gister met je ma op stap geweest. Was gezellig.
    Verzamel herinneringen en geniet van wat je gegeven wordt!
    Wie weet tot ergens in Down-Under ;-)
    Liefs, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 04 Nov. 2012
Verslag gelezen: 4911
Totaal aantal bezoekers 38910

Voorgaande reizen:

29 November 2012 - 26 Juni 2012

Backpacking!

Landen bezocht: